Offerte maken met AI
AI is een blijvertje. Ons brein vindt het allemaal nog wat spannend. Zet die denkfouten opzij en er gaat een wereld een toepassingsmogelijkheden open. We zetten er 3 op een rij, direct toepasbaar in jullie offerteproces.
5 tips voor de indexeringsbrief
Aan het einde van het jaar de prijzen verhogen? Lees de 5 tips en kijk nog eens kritisch naar de brief die jullie sturen.
Indexeringsbrief: de psychologie
Hoppa, weer 5% erbij volgend jaar, of misschien wel meer. Bedrijven sturen verrassend vaak een brief om de jaarlijkse tariefverhoging te communiceren. Zowel de inhoud als tone of voice zijn niet zo slim gekozen in de gemiddelde brief. Ze gaan voorbij aan de logica dat mensen nauwelijks logische regels volgen bij het lezen van dit soort ‘vervelende mededelingen’.
Goede offerte maken: common ground
Onbewust vinden we mensen met wie we raakvlakken hebben aardiger. Doe je voordeel met dit neuroprincipe in jullie offertes.
Hoe maak je een offerte met opties?
Met de juiste, slimme offerteopbouw verleid je de klant om makkelijker te kiezen voor jullie dienst. Het geheim? Opties bieden. Laat je inspireren door de technieken en tips.
Hoe nuttig is een voorbeeld offerte?
En voorbeeldofferte gebruiken is slim; het bespaart tijd en je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Je kunt 80% standaardiseren, de overige 20% van de offertetekst wil je zelf schrijven voor maximale winkans.
Schrijfstijl: de psychologie
Wollige taal leest minder lekker, dat is bekend. We zien dit vaak als ‘zakelijk schrijven’, maar dit heeft grote nadelen voor de winkans van je offerte. Verdiep je in de psychologie achter schrijfstijl en leer hoe je het wel slim aanpakt.
Unique buying reasons in je offerte
Ben je in de offerteopbouw aanbeland bij het hoofdstuk met jullie dienstverlening? Focus dan op de ‘gaten’, ofwel de unique buying reasons.
Offerte maken: 10 neurotechnieken
Je hebt de winkans van offertes zelf in de hand als je de psychologie achter het maken van een offerte begrijpt. We delen onze top-10 neurotechnieken met je.
5 tips voor afwijzen offerte
Behalve dat je zelf regelmatig een offerte moet maken, ontvang je ze ook. Heb je besloten dat je die offerte gaat afwijzen? Lees hoe je het (niet) slim aanpakt en waarom dat belangrijk is.
3 redenen voor afwijzen offerte
Een goede offerte maken vraagt denkwerk en dus tijd. Je wilt de kans dat de klant die offerte gaat afwijzen dus zo klein mogelijk maken. Dit is de top-3 redenen waarom klanten offertes afwijzen.
Digitaal ondertekenen offerte
De winkans en de efficiency van jullie offerteproces verhogen? Daarvoor is offertesoftware cruciaal. Met deze 5 stappen werk je toe naar een optimaal proces waarmee je van elke offerte een opdracht maakt.
Nadelen offerte maken in Word
Maken jullie nog offertes in Word? We inspireren je graag tot een nieuwe kijk op het nut hiervan, en doen uit de doeken hoe het slimmer kan.
Criteria begeleidend schrijven
Een begeleidende brief hoort bij je offerte. Maar wat zet je erin? Met deze 3 criteria trigger je ook met de offertebrief de onbewuste besluitvorming van de klant.
De perfecte afsluiting voor offerte
Door de afsluiting gaan de meeste offertes als een nachtkaars uit, terwijl je er veel meer uit kunt halen. Check of jullie afsluiting voldoet aan de 3 criteria.
Nut van referenties in je offerte
Waarom werkt een referentie in een offerte zo goed, en welke plek geef je ze? Duik in de psychologie van offertes en referenties.
Aanbesteding winnen: 3 neurotips
Voldoen aan de vraag is niet genoeg als je een aanbesteding wilt winnen. Met deze 3 neurotips vergroot je je winkansen.
Inschrijven op een aanbesteding
Een aanbesteding kost veel tijd. Zorg dus dat je in de race blijft en dat je de basics op orde hebt.
3 tips voor opvolgen offerte
Afwachten tot de klant jou belt dat hij de offerte heeft gelezen voelt misschien veilig, maar is ook niet slim. Verdiep je in de tips voor mindset, timing en inhoud voor het opvolgen van je offerte.
5 tips voor de prijs in je offerte
Slimme offertes scheppen een gevoel van waarde, en daar mag best een prijskaartje aan hangen. Laat je inspireren door onze 5 neurotips voor een overtuigende prijspagina.
Schrijfstijl: zakelijk of creatief?
Schrijven jullie nog offertes in zakelijke, misschien zelfs wat wollige taal? Ontdekt welke nadelen dit heeft en hoe je het creatiever aanpakt.
Offerte maken met koopmotieven
De klantvraag is een onmisbaar onderdeel in een winnende offerte. Ontdek wat het verschil is tussen een platte vraag en koopmotieven en hoe je die pakkend opschrijft.
Tips voor inleiding offerte
De openingszin van je offerte moet meteen raak zijn. Met ‘Naar aanleiding van’ raak je weinig. Verdiep je in de winnende opbouw voor een inleiding waarmee je positief opvalt.
Wat is een offerte eigenlijk?
Is het document dat je stuurt eigenlijk wel een ‘echte offerte’? Leer alles over het verschil tussen een prijsopgave, bevestiging en offerte. En leer met welke offertevorm je de klant het beste overtuigt.
5 stappen na offerteaanvraag
Hoe pak je de stappen na de offerteaanvraag slim aan? We zetten het voor je op een rij met deze 5 gouden regels.
Psychologie van het verkoopgesprek
Zonder goed verkoopgesprek geen winnende offerte. Lees de tips voor opbouw van je gesprek, leer welke vragen je (niet) wilt stellen en hoe je aanstuurt op vervolgstappen.
Tips voor het offerte voorblad
Verdiep je in de psychologie achter die eerste pagina van je offerte en benut kansen die bijna elk bedrijf over het hoofd ziet.